Sunday, May 01, 2011

Selamat Hari Pekerja 1 Mei 2011



Tarikh 1 Mei digunakan kerana pada tahun 1884,Persekutuan Persatuan Pekerja dan Buruh, yang diinspirasikan oleh kejayaan Parti Labour 1872 di Kanada, meminta lapan-jam waktu berkerja di Amerika Syarikat, dikuatkuasakan pada 1 Mei, 1886. Ini mengakibatkan mogok umum dan Mogok Haymarket tahun 1886, tetapi beransur-ansur juga di pejabat selama lapan-jam waktu bekerja.

Tu la serba sedikit asal-usul hari pekerja.. tapi yang x besh nyer cuti 2 hari sempena hari pekerja ni aku kene stand-by on-call..so xleh la ge jalan2 jauh .. n kat sini aku attach kan pic my colleagues, staf2 X-ray department Hospital Pusrawi (dis pic was taken 2 years ago, sorry xde gambar staff 1 department yg latest hehe)..

So azam aku sempena Hari Pekerja 2011 ni aku nak jadi pekerja yg lebih dedikasi, nak datang awal n aku harap dapat bonus besar hehe..

3 comments:

Lenny Anuar said...

huhuhu..azam yg menarik,sempena hari pekerja ni..^^

Nasz_84 said...

thank you hany.. doa kan abg yekk..

Anonymous said...

anas bile Dr saleh join x-ray club hehe...